Merkactivatie

creatieve producties en campagnes op en om het water

The Floating Company produceert voor diverse merken en bureau's doeltreffende activatiecampagnes, uitzonderlijke brand events of eenmalige acties op en om het water. In samenwerking met creatief activatiebureau Buzzkruit (www.buzzkruit.nl) ontwikkelt The Floating Company gehele campagnes, inclusief PR, online en social. Zusterbedrijf reclameboten.nl bestickert boten in opdracht van rederijen, merken en bedrijven. In het onderstaande overzicht een aantal voorbeelden van aansprekende cases.

Reclameboten

Reclameboten is onderdeel van The Floating Company. Met een eigen productieunit en speciaal gereedschap voorziet reclameboten boten van branding als bestickering, vlaggen, panelen, borden, etc. 

Zie www.reclameboten.nl voor info.

 
CONTACTFORMULIER

Wilt u
sponsoren?

KLIK HIER

Mexx

Mexx gaf ons de opdracht een uniek bootevent tijdens de Gaypride te ontwikkelen. TFC heeft een opvallende boot op een A locatie geproduceerd. Mexx en vooral de gelukkigen op de boot hadden een waanzinnige ervaring.

 
CONTACTFORMULIER

Wilt u
sponsoren?

KLIK HIER

#fiatforpride

In opdracht van reclamebureau Saatchi en Saatchi heeft The Floating Company een op maat themaboot ontwikkeld en geproduceerd. De briefing was: 'Fiat comes in style'. The Floating Company ontwikkelde een boot met live orkest en DJ (cross-over van klassieke- en dancemuziek). Het stijlvolle oude FIAT logo werd gebruikt voor de stijlvolle gepaste kleding en een oude FIAT 500 werd omgetoverd tot discobal. Een spectaculaire boot, stijlvol en daarmee opvallend, tussen het ietwat gegeneraliseerde deelnemersveld. The Floating Company was verantwoordelijk voor de productie en het design van de boot en de productie/hospitality van het event geduerende de dag.

 
CONTACTFORMULIER

Wilt u
sponsoren?

KLIK HIER

Orange Experience in opdracht van Brenninkmeijer Isaacs - Heineken / KLM -

In 2014, 2015 en 2016 produceert The Floating Company 'het water' voor de door Brenninkmeijer Isaacs ontwikkelde 'Orange Experience'. Dit is een unieke merkactivatie in opdracht van Heineken en KLM. De waterproductie behelst creatieve ontwerp, productie en logistiek van een over de top boot.  

 
CONTACTFORMULIER

Wilt u
sponsoren?

KLIK HIER

Heineken

In opdracht van Buzzkruit heeft TFC een waterproductie met een varend bubbelbad uitgevoerd. Doelen waren content voor social platformen genereren van Heineken en een relevante koppeling Heineken met Cruise and Dance maken (publieksfestival van The Floating Company).  

 
CONTACTFORMULIER

Wilt u
sponsoren?

KLIK HIER

#welovepink

Saatchi & Saatchi heeft ons gevraagd om een idee op het water uit te werken voor de Fiat500 #welovepink activatie op de Gaypride.


The Floating Company produceerden op maat een boot, welke op een A-locatie op de Prinsengracht lag tijdens de Gaypride.
Daarnaast heeft The Floating Comany een roze Fiat500 laten "rijden" over de grachten van Amsterdam. 1-op-1 bereik groter dan 150.000 personen. Deze Fiat 500 was van buiten een carrosserie en van binnen een waterscooter. De actie trok enorm veel bekijks en erg veel pers, zoals RTL Boulevard, NOS, RTV NH e.d. Daarnaast heeft partnerbedrijf Buzzkruit een film gemaakt van de Fiat500 actie.

Deze is viraal gegaan en is meer dan 300.000 keer bekeken.

 
CONTACTFORMULIER

Wilt u
sponsoren?

KLIK HIER

Original Longdrink Saunaboot

Opdracht
Introduceer op unieke wijze de nieuwe Original mix in de Randstad (met name Amsterdam) en leg de link naar verkoopkanaal Albert Heijn.

Uitvoering
Middels een Original Sauna Boot die door de grachten van Amsterdam voer gedurende de hele zomer trok Buzzkruit met Original de aandacht van menig toeschouwer. Het land van Originals heritage, Finland, werd vertegenwoordigd door de houten hot tub en glazen sauna die duidelijk zichtbaar waren vanaf de kant. Een smaakvolle banner aan de voorkant van de boot legde de link naar AH. Middels een activatie op Facebook riepen wij doelgroep op om een ritje op de saunaboot te winnen met vrienden. De aanmeldingen stroomden binnen. De boot werd telkens gevuld met jonge mensen uit de doelgroep die het merk erg kunnen waarderen, vooral in combinatie met de hot tub en de sauna ;)

Resultaat
Enorme zichtbaarheid, PR en direct vanaf de start van de activatie was een duidelijke salesgroei bij Albert Heijn zichtbaar. Alle doelstellingen werden ruimschoots behaald.

 
CONTACTFORMULIER

Wilt u
sponsoren?

KLIK HIER